Vi tilbyr antistoff-test for COVID-19!

NB! Antistoff-testen er kun for personer uten symptomer!

Lurer du på om du har hatt korona?

Klinikk Spero tilbyr antistoff-test for å sjekke om du har hatt koronainfeksjon (COVID-19). Vi gjennomfører 2 typer koronatester for personer uten symptomer: hurtigtest og serologisk test.

Hurtigtest

• Måler antistoffer IgG og IgM
  • Tas enkelt med et prikk i fingeren
  • Gir Svar etter ca 10 minutter
  • Testen er CE-merket og er ~95% sensitiv
  • Pris kr 750,- inkl. undersøkelse av lege, test og resultat
  • Familie som bestiller to eller flere tester samtidig får 30% rabatt

Serologisk test

• Måler antistoffer IgG og IgM
  • Vanlig blodprøve tas fra armen
  • Svaret kommer i løpet av 24 timer
  • Seroligiske tester antas å gi et sikrere svar enn hurtigtester. Resultatet er avhengig av hvilket stadium av sykdommen man befinner seg.
  • Pris kr 950,- inkl. medisinsk vurdering av lege, test og resultat.

Dersom din arbeidsgiver eller skole krever at du tar en PCR-test som et bevis på at du ikke har korona, kan du nå teste deg hos oss. Testen utføres etter vurdering fra lege. Vi utfører testingen i tråd med anbefalingene fra Folkehelseinstituttet og kun av personer uten symptomer.

Informasjon om antistoff-testen

Det tar tid for kroppen å danne antistoffer etter korona. Derfor skal det ha gått minst to uker fra du opplevde koronasymptomer til du tar antistofftesten. Ved hjelp av vår hurtigtest kan vi gi deg svar på om du har anitstoffer i løpet av 10 minutter.

Mange med symptomer på korona har ikke fått testet seg, men antistoffer i blodet kan avsløre om du har vært smittet og høyst sannsynlig blitt immun mot viruset i lang tid. Men det er ingen garanti for immunitet, selv om sannsynligheten for ny smitte er minimal.

Vi bruker en CE-merket hurtigtest som sjekker om du har antistoffer IgG og IgM i blodet, og tas enkelt med et prikk i fingeren av lege. Svaret får du mens du er hos legen. Testen kan tas tidligst 14 dager etter symptomer, og kan vise om man har gjennomgått infeksjon allerede.

Bestill testen på nett eller ta kontakt via epost (info@klinikkspero.no) eller ring/sms på 404 84 073 for bestilling eller mer informasjon.